سخن روز: برای زندگی فکر کنید اما غصه نخورید.

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱


احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده با مصرف غذاهای پرچرب

نوشته شده توسط Baran در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
منفیمثبت

به گفته محققان رژیم غذایی پرچرب مملو از گوشت قرمز احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد.

 بر اساس اعلام مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزایش  مصرف چربی های حیوانی نیزاحتمال ابتلا به سرطان افزایش می یابد.
علت شناخته شده‌ای برای این سرطان بیان نشده است، اما تحقیقات نشان می دهد ،  افراد سیگاری دو برابر افراد غیر سیگاری و مردان بیش از زنان به سرطان لوزالمعده مبتلا می ‌شوند.
همچنین درد مبهم در قسمت فوقانی شکم که گاه به پشت انتشار می ‌یابد و یا درد پشت که بیشتر دایمی است و هنگام خوردن و دراز کشیدن بدتر می ‌شود و با نشستن و خم شدن به جلو بهتر می ‌شود.
همچنین کاهش وزن شدید و سریع که با رژیم غذایی در ارتباط نباشد از جمله علائم این بیماری به شمار می رود.
پزشکان می گویند: ترک دخانیات، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و محدود کردن مصرف گوشت قرمز و غذاهای چرب بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده است.

Share



پاسخ دهید

*

:) :( :o :? 8) :D :x :P :wink:


تبلیغات

   

آرشیو موضوعات

آمار سایت

  • تعداد مطالب: 2868
  • تعداد نظرات: 1238
  • بازديد امروز: 1603
  • بازديد ديروز: 13625
  • بازديد کل: 5105860
  • افراد آنلاين: 16 نفر
  • ورودی گوگل: 108


تبلیغات

  


نظرسنجی